February 3, 2011

UNTITLED (part II)

Kadang ingin kubuat semua terlihat sempurna
hingga tak ada satu celah pun yang cacat
Kadang aku pun ingin raih yang terbaik
menjadi paling hebat diantara yang hebat
Egois? Ya,,aku memang Egois


Tapi, apalah daya, ternyata tak sekuat yang kubayangkan
aku tak sanggup
ku tak mampu menjadi yang terhebat
ku tak mampu jadi yang sempurna
Yang kurasakan
ku tak mampu jadi bintang yang bersinar terang


aku hanya ingin jadi diriku sendiri
jika aku dihadapkan diantara dua pilihan
menjadi bintang atau embun pagi?
aku lebih memilih menjadi embun sejuk di pagi hari
yang selalu membawa aroma segar untuk kehidupan
daripada harus kupaksa diriku
untuk jadi bintang terang di langit
Bagiku, itu terlalu jauh untuk ku gapai.

By : Shanti Mallida
Yogyakarta, 30 Jan 2011

No comments: